מה דרוש כדי להיות סוכן נדל״ן מצליח?

תוכן עניינים

כדי לדעת מה דרוש כדי להיות סוכן מצליח תחילה יש להבין מהי התפיסה הרווחת כלפי מתווכים בישראל.

ישראלים באופיים הטבעי נוטים לפקפק ולחשוד בנותני שירות באשר הם.

עולם התיווך בפרט נתפס בעיני הישראלי כתחום מיותר, לא יעיל, גוזל כספים שלא לצדק ותחום שבעיקרו מנוהל ע״י ״חבר׳ה״ צעירים אשר טובים ״בלמרוח״ אשר יגידו ויבטיחו הכול על מנת לקבל את העמלה שלהם מיצירת עסקה.

אכן מדובר בתחום שיש בו כסף וחשוב להיות מודעים לעובדה זו, השאלה האם כסף זה הכול? כדי להיות סוכן תיווך טוב קודם כל צריך לרצות או להיות בעל כמה תכונות אופי עיקריות:

סוכן נדל"ן מצליח – קווים לדמותו

סוכן נדל"ן טוב חייב להיות נחוש להצליח, בין אם תוך עיקשות, עקביות, איסוף ידע בצורה בלתי פוסקת ולהאמין שיודע לתת לכל לקוח את מה שמתאים לצרכיו בצורה מדויקת.

  • אישיות מנצחת- למרות התפיסה המקובלת על מתווכים, יושרה, הגינות ונעימות הינם מאפיינים אשר חשוב שיהיו למתווך מצליח כמו גם שיהיה בעל עקרונות. סוכן חייב להבין כי הלקוח שלו שם את מבטחו בו, בין אם מדובר בלקוח אשר פתח את כל חסכונות חייו  כדי לקנות נכס למגורים ובין אם להשקעה, הנקודה היא שהסוכן יבין את מהותו בחייו של הלקוח על מנת ליצור מחויבות לעשות את כל הדרוש. ישראלים ״מריחים״ מתי סוכנים משתמשים ב-״אמירות מהונדסות״, ולכן סוכן נדל"ן שידע לתת ללקוח תחושת ביטחון ואמינות הוא סוכן שבפוטנציאל שלו להיות סוכן מצליח ואף מבוקש.
  • יצירת יחסים בין אישיים- בעולם הנדל״ן ככל שסוכן יידע ליצור קשרים הוא יצליח ליצור מודעות וביקוש. לכן סוכן טוב חייב להבין כי בעידן של היום ״כל האמצעים כשרים״ ויש להשתמש בכל מדיה/רשת חברתית על מנת להגביר מודעות. חשוב להדגיש כי תכונה זו לא מחייבת את הסוכן להיות מוחצן מה שכן להיות נלהב, קשוב ולהפגין את התשוקה לעולם הנדל״ן זה מספיק כדי לבסס קרקע פורה לביסוס אמון של הלקוח.
  • שימת לב לפרטים ואיסוף ״פיקים״- כדי ליצור חיבור ועקביות מול הלקוח חשוב לתת ללקוח תחושה של קשר אישי, לשים לב בשיח לנאמר מצידו, לדעת ליצור קשר ישיר עם הלקוח ע״י פעולות פשוטות כמו שיחת טלפון אחת לכמה ימים וכו׳, המטרה היא ליצור איזון בין מקצועיות ליחס אישי. בעולם המקצועי על הסוכן לשים לב לפרטים הקטנים ולהקדיש זמן לצבירת ידע ולפרטים כמו השוואה למחירי דיור, מודעות ל-״לידים״ חמים ועוד.
  • מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסה- קהל היעד של סוכני הנדל״ן הם לקוחות עם ״בעיות״, לקוח אשר צריך עזרה בקניית בית או מכירת בית, נכס להשקעה וכו׳ ותפקיד הסוכן הוא לפתור את הבעיה. נכון שבתחום הנדל״ן הצורך של הלקוחות חוזר על עצמו אך לא תמיד הפתרון הוא זהה. סוכן מצליח צריך לדעת לספק וריאציות שונות לפתרון ללקוח, לעיתים תהיה ללקוח מגבלת תקציב או מגבלת זמן והסוכן צריך לדעת לספק קומבינציות שונות של פתרון ללקוח, ולכן חתירה לידע, עקביות, ונחישות הם אשר יהפכו סוכן למצליח.
  • מוטיבציה ויכולת הנעה עצמית- סוכן נדל״ן הוא הבוס של עצמו. גם אם הסוכן עובד תחת מתווך סביר להניח שהוא קבלן עצמאי, ולכן חייב להפנים ולהבין את המהות של עובדה זו שבעצם אומרת שההצלחה וההכנסה של הסוכן תלויה בו, כמו גם הסיפוק מהעשייה. אם סוכן רוצה להצליח הוא חייב להתמסר, לאהוב את מה שהוא עושה ולהבין כי הוא ורק הוא מי שאחראי להצלחה שלו.
  • מסירות למראה מקצועי- לאור הזילות של המקצוע בישראל, אשר בחלקו נוצר גם מרושם ראשוני, חשוב שסוכן יידע כי עליו להיות ייצוגי ולהתלבש ללא דופי. סוכן לא מוכר נדל״ן לפני שהוא בעצם מכר את עצמו.
  • מסירות והתלהבות מהתחום- עבודה בתחום הנדל״ן דורשת לעיתים עבודה מאומצת למשך שעות ארוכות. כדי שסוכן יצליח בתחום עליו לדעת איך לשאוב אנרגיות, לרוב אנרגיות שנובעות מתשוקה והתלהבות הן שיניעו בצורה העקבית ביותר את הסוכן ולכן יש לעשות מה שצריך כדי לתחזק זאת, כמובן שרווח כספי בהחלט ייתן בוסט לסוכן וטעם לעוד אבל פרט לכסף תחושת שליחות ותשוקה הן שמחזקות יותר, וככל שסוכן ישאף לקבל יותר ויותר ידע תוך התלהבות מהתחום כך ירצה יותר לעבוד ולהשיג תוצאות.

כל התכונות הנ״ל אידיאליים לתחום אך לא תמיד ריאליים, במיוחד אם מדובר בסוכן חדש. את רוב התכונות הללו ניתן לפתח וכאן נכנס למשואה המתווך/המשרד שבו סוכן יבחר לעבוד בו. ככל שהמשרד בעל מתווכים מנוסים אשר יידעו לתת  את הכלים הראשוניים, בהחלט ניתן יהיה לרכוש את המיומנויות הנדרשות.

אנחנו בפסגות נכסים משווקים: דירות למכירה בכרמיאל, דירות להשכרה בכרמיאל, דירות למכירה במעלות, בתים למכירה בכפר ורדים, בתים למכירה ביישובי משגב, בתים למכירה בנהריה ואכזיב, בתים למכירה בחיפה ועוד..

דרושים סוכני נדל"ן ללא ניסיון / עם ניסיון לסניף כרמיאל שרוצים ללמוד נדל"ן, לפתח קריירה ולהרוויח בענק. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למותג הנדל"ן המוביל בצפון ולהצטרף לקבוצת הכוכבים שלנו.

זה עניין אותך? מעוניין לקבל פרטים נוספים?
השאר פרטים ונחזור בהקדם

לייעוץ אישי בנושא מכירה/רכישה/השכרה ונדל"ן

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!